Skolepolitik

Fremtidens fundament skabes i skolen

For mig er skolepolitik helt grundlæggende – både for det enkelte menneske og for samfundet som helhed. Skolen skal ruste børnene til livet, ikke kun til prøver. Det store spørgsmål er: Hvad skal fremtidens borgere kunne?

Et stærkt samarbejde mellem skole og hjem

Folkeskolen og forældrene skal sammen skabe de bedste rammer for, at hvert barn får mulighed for at udfolde sit potentiale. Vi er ikke ens – og det skal vi ikke være. Det handler om at se den enkelte og hjælpe alle til at blive den bedste udgave af sig selv.

Kompetencer for et liv i udvikling

Viden er overalt – men det, jeg mener er universelt vigtigt, er at alle elever får styrket deres evner inden for:

  • Grundlæggende færdigheder
  • Relationer og samarbejde
  • Organisering og planlægning
  • Sprog og kulturforståelse
  • Privat- og samfundsøkonomi
  • IT og kommunikation

Motivation og nysgerrighed – hele vejen

Hver elev skal igennem skoleforløbet møde udfordringer, der matcher deres evner og interesser – så lysten til at lære vokser, ikke falmer. Jeg ønsker en skole, hvor videbegær og motivation er lige så stærk i 9. klasse som på første skoledag.

Fra strategi til virkelighed – med plads til forskellighed

Rudersdals skolevæsen har allerede gode visioner og strategier – fx gennem ”Den gode skole”-programmet. Men visioner skal virke i praksis. Vi skal hele tiden sikre, at strategierne bliver brugt med blik for lokale forhold og muligheder.

Samarbejde og vidensdeling på tværs

Jeg mener, at vidensdeling er nøglen – både mellem lærere, skoler og på tværs af kommunegrænser. Vi skal ikke være bange for at lære af andre – om det er i nabokommunen, i Jylland, i Norden eller ude i verden. Jeg brænder for en folkeskole, der giver både faglighed, livsduelighed og fællesskab – og jeg vil arbejde for, at vi fortsat udvikler vores skoler i den retning.